El
conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat de
l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz; el director general de Neinver,
Daniel Losantos, i el director de l’INCASÒL, Damià Calvet, ha assistit a
l’acte de col·locació de la primera pedra del centre comercial The Style Outlets al sector de Ca n’Alemany, a Viladecans.
L’empresa Neinver, el segon operador europeu d’outlets,
obrirà durant la tardor del 2016 un complex comercial amb més de 130
botigues de primeres marques internacionals i nacionals. La implantació
d’aquesta companyia al Baix Llobregat suposarà una inversió aproximada
de més de 80 milions d’euros i la creació de 1.300 llocs de treball.
El conseller Vila s’ha felicitat del “gran compromís” entre “l’administració local, la Generalitat de Catalunya i la iniciativa privada” que està fent possible la posada en marxa d’aquesta nova activitat econòmica al Baix Llobregat. “Si
alguna cosa ha de fer feliç a qualsevol ciutadà progressista és
constatar que els projectes es concreten, que generen activitat i llocs
de treball”, ha assegurat.
Vila ha comentat que “alguns obliden que per poder dedicar
recursos a la despesa pública, a la protecció dels ciutadans o del
territori, és condició prèvia generar riquesa i activitat econòmica”.
El sector d’activitats econòmiques Ca n'Alemany ocupa una
superfície triangular de 55 hectàrees, emmarcada per la C-32 i la línia
de ferrocarril. La proximitat a l’estació de tren, a l'aeroport del Prat
i al port de Barcelona converteix aquest espai en un emplaçament molt
adequat per a l'atracció d'empreses.
A Ca n'Alemany també s'hi instal·larà el nou centre logístic de
distribució per a Europa i la seu mundial de comerç electrònic de
l'empresa Desigual.
El procés d’urbanització
El Consorci DeltaBCN, integrat per l’Ajuntament de Viladecans i
l’INCASÒL, està executant la tercera fase de les obres d’urbanització de
42,39 hectàrees (PPU-01) que generaran 16 parcel·les de sòl per
activitat econòmica, una de les quals acollirà el Viladecans The Style Oulets.
Les obres van ser adjudicades a l’UTE ACSA-Rubau-Aqualogy amb un
pressupost de gairebé 21 milions d’euros i està previst que finalitzin
l’octubre del 2016. La direcció de les obres és a càrrec de l’equip
pluridisciplinari SBS Simón i Blanco SLP.
La primera i segona fase de les obres han suposat la urbanització
de prop de 12 hectàrees més i han inclòs la construcció del nou viaducte
que s’ha convertit en l'accés definitiu des de l'autopista C-32 al
municipi de Viladecans, dins l'àmbit de Ca n'Alemany. Es tracta d'un
pont de 180 metres de longitud i 18 metres d'amplada, amb quatre
carrils, dos per a cada sentit de circulació, el que permet millorar la
mobilitat viària en aquest accés.
La urbanització del sector, doncs, suposa una inversió global que
supera els 46 milions d’euros i donarà continuïtat a la trama urbana de
Viladecans, potenciant la carretera de la Vila com un passeig urbà que
la connecta amb el complex Vilamarina i el centre urbà. L’actuació
preveu també l’execució d’una bassa de laminació de 90.000m3 que en cas d’avingudes absorbirà les aigües de la riera de Sant Llorenç i recollirà les aigües pluvials.
En aquest sentit, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha ressaltat que el nou centre comercial “no serà un enclavament aïllat dels usos residencials, terciaris o inclús industrials que siguin compatibles”, sinó que “estarà
perfectament imbricat amb el teixit urbà de Viladecans i en un entorn
metropolità que fa de la complexitat de les activitats un actiu molt
important”. Vila ha subratllat que aquesta barreja d’usos és “la marca d’un determinat urbanisme i ordenament del territori” que la Generalitat “vol preservar els propers anys”.
Propera gran obra: els accessos des del nucli urbà
La propera gran actuació se centrarà en el principal accés des del nucli urbà al sector de Ca n'Alemany, des de la carretera de la Vila. La connexió suposarà el tall de la via que comunica Viladecans amb la C-31 durant deu mesos, a partir del 21 de setembre. Les obres consistiran en la construcció d'un nou pont sobre la via del tren, un viaducte sensiblement més ample que l'actual, que oferirà dos carrils per sentit. Incorporarà, a més, un ampli accés de vianants.
El nou pont tindrà la suficient amplitud entre columnes amb l'objectiu de què, en el futur, es pugui desdoblar la via del tren, per permetre la futura construcció de l'eix del Corredor Mediterrani i l'ampliació de la freqüència d'aturada dels trens a l'estació de Viladecans.
L'Ajuntament ja ha planificat un dispositiu especial informatiu i els itineraris alternatius necessaris per als vehicles particulars, de transport públic i sanitari, i els serveis de recollida de residus.
No hay comentarios:
Publicar un comentario